Lifestyle

Tips and tricks în Milano

Ador să călătoresc. Mă face să mă simt vie, plină de energie, îmi hrănește curiozitatea. Îmi place că, indiferent cât aș planifica vacanța, mereu se întâmplă ceva neașteptat. Fiecare experiență care mă face să cred că nu are nicio rezolvare, două ore mai târziu se transformă într-o poveste amuzantă. Și mă scoate din zona mea de confort, lucru de care sunt foarte mândră. Am prins drag de călătorie când am început să zburăm spre destinațiile alese, pentru că înainte nu prea mă entuziasmau. Nu îmi plac de nicio culoare drumurile lungi cu mașina. Ba nu mai am răbdare, ba mi se face rău, amorțesc, e imposibil să nu mi se întâmple ceva. Cu avionul nu am nici cea mai mică problemă. Îmi iau o revistă, mă uit pe geam sau pur și simplu mă gândesc. Nu tu semafoare, blocaje, gropi sau alte nebunii cu care ne confruntăm în trafic.

În 2018 am bifat pe listă câteva city break-uri, de care am fost foarte fericită. Am început cu Roma, Atena, a urmat vacanța în Malaga și am încheiat anul cu Milano. Ultimul a fost un cadou de ziua mea și nu aș fi putut primi ceva mai potrivit. A fost cu atât mai frumos cu cât orașul era deja decorat pentru sărbătorile de iarnă. Oriunde priveai, totul era elegant, simplu, dar de efect. Nici nu m-aș fi putut aștepta la altceva de la acest oraș, vestit pentru eleganța lui. După toată această experiență, sunt câteva lucruri pe care le consider bune de știut înainte să o iei la drum.

milano

Mâncare

Ca să începem cu începutul, Milano îți oferă un spectacol culinar. Dacă te informezi sau dacă ai puțin noroc, poți mânca preparate de care să te îndrăgostești. Pizzeria Fabbrica este un loc pe care chiar trebuie să îl bifezi. Am gustat multe tipuri de pizza de-a lungul timpului, dar nimic nu a egalat-o pe cea de aici. Și cel mai probabil, va fi foarte greu să o mai egaleze ceva vreodată. Blat moale, subțire, ingrediente calitative și servire rapidă. Tot aici am băut și cel mai delicios cappucinno, care a spălat rușinea celui băut în Roma. Iar după această masă copioasă, Cannoli este desertul ideal. Găsești în orice cofetărie minunatul preparat și nu ar trebui să pleci din Milano fără să îl guști.

Orice te-ai hotărî să mănânci, ai grijă la oră! Și nu spun asta gândindu-mă la siluetă. Împărtășesc doar experiența omului pățit, care nu a mai găsit niciun restaurant deschis și murea de foame. Așa este, programul de funcționare se respectă cu strictețe. După ora 14, restaurantele încep să își închidă ușile și se pregătesc să primească următoarele ture de clienți, seara. Aceasta ar fi o informație utilă, ca să nu te lovești de un zâmbet politicos care te invită afară sau, mai rău, de o ușă încuiată.

pizzeria fabbrica

Domul

Este clar atracția principală a orașului. Cu o arhitectură impresionantă și încărcat de istorie, se regăsește în pozele fiecărui turist care ajunge aici. Ce trebuie să știi este că există bilete care includ intrarea în Dom, vizitarea teraselor, zona arheologică și muzeele. Informațiile acestea se găsesc pe site-ul oficial, alături de alte detalii importante. Un lucru de ținut minte este că nu trebuie să alergi dintr-o parte în alta, ca să vezi totul și, de fapt, nimic. Biletul este valabil și a doua zi, așa că poți fragmenta vizitarea atracțiilor incluse.

La intrarea în Dom, ar fi bine să întrebi înainte să te așezi frumos la coadă, pentru că sunt două rânduri diferite. Unul destinat turiștilor, în partea dreaptă, și unul destinat persoanelor venite în pelerinaj, care oferă acces doar în zona de rugăciune. Dacă îți dorești și ai timp, poți sta la ambele cozi. Totuși, ar fi păcat să aștepți pentru a vizita interiorul și să te trezești despărțit de un gard de zona pe care voiai să o vezi.

duomul din milano

Timp liber

De mâncat, am mâncat, de vizitat, am vizitat, acum să ne cumpărăm ceva frumos de luat acasă.

Pentru iubitorii de kpop, e bine de știut că există un magazin chiar lângă Dom. Acesta se numește Mondadori și comercializează de la reviste, jucării și mâncare, până la albume kpop și square up. Nu sunt toate aceste lucruri cu tema kpop, dar ultimul etaj este exclusiv dedicat muzicii. Acolo este imposibil să nu găsești ceva pe gustul tău.

Dacă pasiunea ta este legată de tot ce miroase bine sau poate fi folosit pentru îngrijirea corpului, ai ajuns în Rai. Un magazin în care chiar trebuie să intri este Bath and Body Works. Este și el destul de aproape de Dom și duce produsele de îngrijire la rang de artă. Acolo am găsit cele mai intense arome, cele mai surprinzătoare texturi și atâtea produse care îmi făceau cu ochiul încât am pierdut noțiunea timpului. A trebuit din păcate să mă limitez, dar am găsit câteva produse care m-au cucerit imediat și pe care le-am luat cu mine.

Un alt fel de magazin este Ecliss. Pentru pasionații de frumos, de design interior sau, pur și simplu, pentru curioși, aceasta este o locație în care trebuie neapărat să ajungi. Eu am avut norocul să merg într-o perioadă plină de inspirație și însemnătate, însă magazinul este o lecție de eleganță în orice zi. Am fost uimită să vad că, un brad cu găleți de tablă sau altul cu perne decorative sunt o alternativă foarte bună pentru cel clasic. Partea bună este că, dacă pui ochii pe vreun obiect de decor, îl poți cumpăra imediat.

ecliss milano

Transportul

Trebuie să știi că e destul de ușor să ajungi în oricare colțișor cu ajutorul metroului sau al tramvaiului. Acestea au bilete comune, valabile timp de 75 de minute. În acest interval este inclusă o intrare la metrou și călătorii nelimitate cu transportul de suprafață. Dacă vrei să ajungi în zonele limitrofe, ai grijă la biletul pe care îl cumperi! E nevoie de unul special, căruia i se adaugă o mică taxă. Atât metroul, cât și tramvaiul vin la intervale scurte de timp.

Dacă vrei să ajungi la Primark, nu face greșeala de a nu verifica orarul autobuzelor speciale care te duc de la stația de metrou! Nu de alta, dar s-ar putea să fii dezamăgit, așa cum am pățit eu. Am ajuns la ora 13 la capătul de linie Rho Fiera, am bâjbâit pe acolo 20 de minute ca să găsesc stația, iar când am ajuns acolo, primul autobuz pleca spre magazin la ora 16. M-am bosumflat, am luat-o frumos de unde am venit și mi-am văzut de obiectivele mele turistice.

magazin

Una peste alta, Milano este un oraș minunat, numai bun de trecut pe lista destinațiilor pentru un city break. Clădirile sunt adevărate piese de artă, mâncarea este delicioasă, iar magazinele sunt mai multe decât ți-ai putea imagina. Doar timp și bani să ai. M-aș întoarce oricând aici. Mi-a confirmat, alături de Roma, că Italia are multe lucruri frumoase de arătat.

Sunt curioasă dacă ai vizitat Milano, iar dacă da, ce alte tips and tricks ai adăuga? De asemenea, te invit să îmi spui care este destinația în care visezi să ajungi în 2019?

Pupici

You Might Also Like

3 Comments

Adina
    ianuarie 25, 2019 at 9:44 am

Am fost în Milano de două ori până acum. Prima dată, în 2013, într-o delegație, când nu am apucat să vizitez prea mult, să iau pulsul orașului în adevaratul sens al cuvântului. Doar mi-a stârnit și mai mult curiozitatea, m-a ademenit și m-a făcut să îmi promit că mă voi întoarce. Ei bine, m-am întors în octombrie 2018, un city break mult așteptat, primul în formație completă, de trei – cu o pitică de numai un an și două luni. Ei bine, am întâmpinat Milano cu emoție, entuziasm și bucurie. Un Milano văzut cu alți ochi, mai vigilenți, dar și mai relaxați . Cea mai buna pizza am mâncat-o de la Spontini, luată la pachet și servită chiar în Piața Domului, sub acordurile menestrelilor. Nu am ratat nici produsele de patiserie de la Luini, un mic dejun târziu și potrivit pentru niște turiști puși pe vizitat cât mai multe obiective. Nu am ratat nici vestitul Cannoli, însă mi s-a părut că prețul este puțin cam piperat, acceptat însă într-o vacanță de răsfăț . Eu mi-am răsfățat papilele gustative cu tradiționalele paste – cannelloni cu ricota și sos de tomate, în timp ce soțul meu nu a vrut să rateze renumitul preparat milanez Osso Buco. Și ce bun a mai fost (normal că am atentat la farfuria lui, hihi). Gata, gataaaa cu mâncarea. Am vizitat Domul, atât terasele, cât și interiorul și subsolul arheologic. Toate bune și mai ales frumoase. Dar, ascultați bine la mine, nu cumva să urcați cu căruciorul toddlerului pe terase. Până acolo ajungi cu liftul, dar acolo mai ai scări înguste și amețitoare de urcat, terasa e pe plan înclinat, nu-ți face vizita pe terasă o luptă pentru supraviețuire. Când am ajuns de pe terasă în Dom, mi-a venit să mă rog la toți sfinții că nu m-am sfârșit de epuizare (nu e ușor deloc să cari un carucior destul de mare, rucsac cu de toate și un copil de 10 kg extrem de mișcător, chiar daca vorbim de patru mâini și patru picioare). Mi-a plăcut foarte mult la Castelul Sforzesco, are o curte interioară imensă, cu muuultă verdeață, unde un copil ținut prea mult în cărucior se poate elibera în voie de energiile prea mult acumulate. Să vorbim de shoppingul făcut în turele de somn ale copilului. Mulțumescu-ți, Doamne, că nu dormea prea mult, că ajungeam la faliment. Cel mai mult am lovit portofelul în magazinul Disney (deh, crazy mom) și în Massimo Dutti, de unde mi-am luat o parka de toata frumusețea. O găseam și la București, chiar la același preț, dar a mea e de la Milano, dom’le, e mai specială . Oare am uitat ceva de spus? Sigur, sigur , dar mă opresc aici. La cât mai multe city breakuri fericite și aștept să ne spui cum a fost în Atena, Roma și Malaga.

Antonia Daria
      ianuarie 25, 2019 at 10:03 am

Trebuie să mai ajung în Milano, neapărat. Am ratat Castelul Sforzesco din cauza drumului spre Primark, unde nici măcar nu am mai ajuns. De urcat pe terase cu căruciorul, nu s-a pus problema. Mie mi s-au părut amețitoare scările și fără cărucior, chiar dacă am scutit foooarte multe luând liftul. De shopping, ce să mai zic? 3 ore în Bath and Body Works sunt de ajuns ca să îți spună cât mi-a plăcut magazinul ăla? Muninat oraș, chiar merită vizitat! Urmează și Atena, Roma și Malaga. Pupici! 😘